zondag 9 november 2008

2e in het kamikazecup kampioenschap 2008!

Deze ronde stond ik weer met de v/d Hee BMW in de startlijst. Erik Buijs, een goede vriend die ook al veel uurtjes in mijn driftvolvo had gestoken, had nu eindelijk z'n eigen volvo 343 turbo klaar om te gaan testen. Samen waren we opweg naar Zolder.

Tijdens de eerste testrondjes met de BMW 325, over de zeer technische baan, kwam ik er al gauw achter dat de Wanli's veel te weinig grip gaven. Ik had nog verschillende setjes banden bij, dus ik kon nog wat afstellen. De rest van de ochtend op een setje goede Continentals gereden. Eindelijk had ik het gevoel dat ik de BMW bestuurde, in plaats van andersom. Vorige wedstrijd ging opzich prima, maar ik merkte toen dat ik de auto nog niet helemaal door had. Nu paste de BMW mij prefect, als een warme jas. Met de nieuwe Viking banden voorop, was het in tegenstelling tot vorige wedstrijd mogelijk zo veel bij te remmen als ik wilde. Ik kreeg van Andy Jeanen nog complimenten voor mijn lijnen, die waren net zoals bij Joost van der Ende perfect. Alleen had ik nog niet dezelfde snelheid als Joost.

Tijdens de kwalificatie ging alles goed, netjes gereden, geen fouten. Een 2e kwalificatieplaats was het resultaat. Harstikke trots natuurlijk! Vervolgens weer gauw door met de korte training voor de finale. M'n Continental banden waren helemaal op, dus moest ik een ander setje banden kiezen. Omdat ik altijd oude banden gebruik, is het afwachten hoe de banden reageren. De Michelin's die ik er vervolgens onder geschroefd had, leken ruim voldoende grip te hebben...

Zo ging ik de finale in, waarna al heel snel bleek dat de banden vrijwel geen grip meer hadden toen ik een aantal ronjes gereden had. Ik kon slechts 2 van de finalisten bijhouden kwa snelheid. De baan was technisch en met een lage snelheid. Toch moest ik regelmatig doorschakelen naar de 3e vernsnelling, om maar een beetje snelheid te kunnen maken. Hoe dan ook, ik had mijn uiterste best gedaan. Een gedeelde 3e plaats was de finale uitkomst.

Met deze laatste wedstrijd van 23 oktober is een einde aan seizoen 2008 gekomen. Ik heb net een aantal punten meer kunnen halen dan Jo Lammens, waardoor ik 2e algemeen ben geƫindigd. Een super prestatie voor het eerste driftjaar. De wisselende omstandigheden rondom de auto maakte het er allemaal niet makkelijker op: tweemaal het opblazen van het motorblok van de Volvo, waarna ik met hulp van garagebedrijf van de Hee in een BMW de laatste twee wedstrijden gelukkig toch nog kon rijden.

Kamikazecup 2008: 2e plaats eindklassement

Driftronde 1 kamikazecup -4e plaats
Driftronde 2 kamikazecup -5e plaats
Driftronde 3 kamikazecup -3e plaats
Driftronde 4 kamikazecup -4e plaats
Driftronde 5 kamikazecup -4e plaats
Driftronde 6 kamikazecup -geen finish ivm motorschade
Driftronde 7 kamikazecup -4e plaats
Driftronde 8 kamikazecup -3e plaats



Wat is driften?