zondag 9 november 2008

Doelen seizoen 2009

Mijn eerste driftjaar is erg succesvol geweest.

Graag wil ik alle sponsoren en Frits-Fans ontzettend bedanken voor de hulp. Zonder deze hulp was het niet mogelijk geweest alle wedstrijden uit te rijden en dergelijke goede resultaten te halen. Ik hoop dat we in de toekomst de samenwerking door kunnen zetten en verbeteren. De nieuwe auto zal absoluut een eyecatcher worden, waarmee ik ook meer demo's wil rijden en daarmee in de media aandacht kan komen.

Omdat nu de winterstop is begonnen, is het natuurlijk handig om de doelen van 2009 op te stellen. In mijn hoofd ben ik er natuurlijk al een langere tijd mee bezig, maar ik deel dat ook graag met jullie:

Afstuderen aan de HTS autotechniek
Het heeft niet zoveel met het driften te maken, maar wel met prioriteiten stellen. Het behalen van mijn diploma staat op de eerste plaats. Als alles volgens planing verloopt, ben ik in juni in het bezit van mijn diploma. Tot die tijd is het afwachten hoeveel tijd ik in het driften kan steken. Ik heb mijn bijbaan opgezegd, dus ik verwacht dat ik in de weekenden nog behoorlijk wat sleutel en regelwerk kan doen.

De opbouw van een nieuwe auto
Ik heb een 3-deurs Volvo 360 gekocht, waar een dikke motor in komt. Het motorblok wordt door Ruben van Beusekom gesponsord. De auto moet er professioneel uitkomen te zien. Alle veiligheidseisen worden volgens FIA norm gehanteerd, waarmee het mogelijk is om bijvoorbeeld aan de Europese driftseries mee te doen.

Rebuild van de Volvo 340
De Volvo 340 staat nog motorloos gestald. De 340 moet in ieder geval kunnen rijden (wellicht met een goedkopere motor), zodat ik hier en daar een demo of een dagje driften kan rijden.

Zoektocht naar een trailer (combinatie)
Het over de weg rijden naar evenementen kan wel, maar handig is het niet. De auto moet voldoen aan alle APK eisen, er moet verzekering en wegenbelasting betaald worden etc. Daarnaast heb je een probleem als er stukken gereden worden.


Inrichten sleutelruimte

Een aantal maanden terug ben ik er al mee begonnen. Een paar oude magazijnstellingen zijn geplaatst. Werkbanken, kasten en onderdelen hebben allemaal een nieuwe plek gekregen. Zodoende kan ik op een goede manier beginnen aan de opbouw van de Volvo 360

Wat is driften?