dinsdag 11 december 2007

Volvo 340 Turbo

Motor
Basis: Renault 5 GT Turbo
Cilinderinhoud: 1397 cc
Turbo: garret T2 / Airresearch M10
Uitlaatspruitstuk: Zelfbouw spaghettispruitstuk
Uitlaat: zelfbouw 60mm sidepipe zonder demper
Oliekoeler: Setrab
Sandwichplate: Mocal met thermostaat
Intercooler: Renault 5 GTT
Bezinepomp: Renault 5 GTT
Dumpvalve: Bailey motorsport
Luchtfilter: Pipercross
Motorsteunen: zelfbouw, nylon
Vermogen & koppel (+/-): 120 pk & 170 Nm

Onderstel
Schokdermper voor: Koni rood instelbaar
Schokdempers achter: Koni rood instelbar
Vering voor: standaard, ingekort
Vering achter: standaard verlaagd met blokken, hulpveren om schokdempers
Velgen: 13" Volvo ET40 / 14"Rail ET 32 / 15" MVK ET40 / 17" OZ ET35
Banden voorzijde: Bridgetstone ER300
Banden achterzijde: alles wat rookt

Aandrijflijn
Versnellingsbak: standaard 4 versnellingen
Differentiëel: 100% sper, kortste versie
Koppeling: SACHS starre sinterplaat

Remmen
Bekrachtiger: volvo 360
Handrem: Fly-off en verlengd
Overige: nieuwe/gereviseerde delen

Interieur
Turbodrukmeter: equus
Oliedrukmeter: equus
Olietemperatuurmeter: equus
Gordels: 6-punt Sabelt 3"
Kuipstoel: Sparco
Brandblusser: poeder, 1 kg
Gewichtsbesparing: interieur gestript
Gewichtsbesparing: achterzijde lexaan ruiten

Photobucket


Exterieur

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket


1400cc Turbo

Photobucket

Koni dempers voorzijde

Koni dempers achterzijde







Wat is driften?