woensdag 26 december 2007

Driften op Niederrhein, 28 december 2007

Niederrhein is een vliegveld in Duitsland waar regelmatig vrije driftdagen georganiseerd worden. Omdat er een mooie lange baan uitgezet kan worden en er op hogere snelheid gedrift wordt, lijkt het me een geweldige ervaring om daar te gaan rijden. Dus heb ik op korte termijn besloten me met de 340 in te schrijven voor deze dag. Voor extra gezelligheid en om de kosten te kunnen delen gaat Nic, net zoals in Lelystad, ook weer mee. Nu ben ik nog druk bezig met de voorbereidingen aan de auto, inmiddels voorzien van 100% sperdifferentiëel en een Sparco kuipstoel. Ook ben ik benieuwd hoe de auto zich gedraagd nu hij rondom op koni schokdempers staat. De motor is nog eens goed nagekeken, dus alle 64pk's kunnen laten zien wat ze waard zijn. Nu ga ik weer snel verder met de voorbereidingen, over een aantal dagen komt er een verslag van het driften op Nierderrhein!

Frits Hendrickx








Wat is driften?