zondag 21 oktober 2007

Mijn opstap in de autosport


Studerend aan de HTS Autotechniek in Arnhem kwam ik voor het eerst echt in aanraking met de autosport; het HTS Autotechniek Rally Team, of kortweg HART. Binnen dit team is het mogelijk om in korte tijd ontzettend veel te leren over hoogwaardige techniek, organiseren van alles wat je maar kan bedenken om het rijden van wedstrijden mogelijk te maken. Inmiddels heb ik verschillende functies binnen het HART uitgevoerd. Beginnend bij busbeheer, verantwoordelijke voor de mobiele werkplaats van onze rallyauto. Daaropvolgend de bestuursfunties secretaris en penningmeester. Tijdens het gehele rallyseizoen 2007 ben ik verantwoordelijke voor het hart van de Puma S1600; hoofd motor. Ik verzorg tijdens wedstrijden de service aan de motor, wat erg leuk is! De 1.6 op basis van een Zetec draait ietsje meer dan 9000 toeren, wat onzettend veel slijtage met zich mee brengt. Zodoende moet er tussen de wedstrijden door veel gesleuteld worden. Alle werkzaamheden aan het motorblok voeren we zelf uit, wat betekent dat ik samen met enkele andere teamleden de volledige rivisie zelf uitvoer. Nu ik eenmaal ben begonnen in de autosport wil ik niets anders meer. Een echte passie!

Zie ook www.htsrallyteam.nl

Wat is driften?