maandag 28 december 2009

Terugblik 2009



2009, een jaar dat voorbij ging alsof het een dag was. Zo snel. Nu met de feestdagen blik ik terug op 2009, wat heb ik eigenlijk allemaal uitgevoerd? Negen november 2008 schreef ik op mijn blog de doelen voor het jaar 2009. Een half jaar later gaf ik een update van stand van zaken.

Afstuderen HTS autotechniek
Dit is allemaal goed verlopen en ik heb in juli dan ook mijn diploma op kunnen halen. Ik ben nog een half jaar extra bij het afstudeerbedrijf blijven werken omdat mijn project nog langer doorgezet kon worden. Wel heb ik besloten om zoiezo te blijven leren, dus ik ga nu maandagavond in Breda naar de AVANS, voor de deeltijdopleiding Small Business & Retailmanagement. De bedoeling is om hiernaast mijn eigen zaak op te gaan zetten. Hoe dit verder gaat verlopen zal je in één van de volgende berichten kunnen lezen.

Opbouw van de Volvo 360
De hoeveelheid tijd dit zou gaan kosten, heb ik me flink op verkeken. Het opknappen van een appartement in Etten-Leur hielp daar ook niet bij natuurlijk, maar dat is gelukkig bijna klaar. Het chassis van de 360 is doorgelast en de rolkooi is voor een groot deel geplaatst. Dus.. afwerken, strak zetten en naar de spuiter met die auto.

Rebuild Volvo 340
Zoals ik in mei dit jaar al meldde, was de 340 al vrij snel voorzien van een nieuwe krachtbron. Ik heb echter besloten om me te gaan focussen en dat betekent dat de 340 plaats moet gaan maken voor de nieuwe auto. Dus als er een geïnteresseerde is, gaat de 340 er uit. Ik heb dit jaar nog wel een hoop lol gehad en een mooie video kunnen maken.

Op zoek naar een trailer(combinatie)
Zoals ik ook al gemeld had, had ik reeds een bus gevonden. Ik hou nu marktplaats e.d. in de gaten voor een trailer, maar als jij wat weet te staan, hoor ik het ook graag!

Evenementen
Dit jaar heb ik gereden/gedrift:
- Elandrun in Lelystad.
- Zandvoort tijdens het Speed en Gein evenement (Open-drift-championship oefenterrein)
- Vliegveld Valkenburg (Open-drift-championship oefenterrein)

En als "last but not least", de videoreportage bovenaan dit bericht, met dank aan Evert Konsman. Zeker de moeite waard om te kijken!

Wat is driften?