dinsdag 12 mei 2009

Stand van zaken Hendrickx-Motorsport

Een aantal maanden terug kwam er een bericht met de doelen voor 2009. Al formulerend, vroeg ik mezelf af, is dit niet teveel hooi op m'n vork? Nu terugkijkend kan ik de volgende update geven:

Afstuderen aan de HTS autotechniek
Het gaat erg lekker, nog drie weken afronden en 10 juni 2009 de afstudeerverdediging. Uiteraard had dit prioriteit één, dat heeft de nodige moeite gekost, maar ik ben absoluut tevreden en het bedrijf ook. Het bedrijf heet voestalpine Polynorm, te Bunschoten. Mooi detail is dat hier in het verleden ook plaatwerkdelen geproduceerd zijn voor de Volvo 300 serie. Nog steeds komen stapels plaatwerkdelen (nieuw type) Volvo's voorbij. Erg leuk. Meer info? Website voestalpine Polynorm

De opbouw van de Volvo 360
De nieuwe motor, gesponsord door RUVO, staat in de bok en wordt door mijzelf opnieuw opgebouwd. Uiteraard met onderdelen aangeleverd door RUVO en de revisie en opbouw met behulp van Motorenrevisie van Thiel. De auto staat gestript op bokken, zal doorgelast worden en uiteindelijk gespoten worden door autoschade Lemmers. Nog veel werk te doen!

Rebuild van de Volvo 340
De verwachting was dat de 340 voorlopig motorloos zou staan. Echter met behulp van Erik Buijs is de 340 in korte tijd voorzien van een 1700cc multipoint injectiemotor van de renault 5 GTE. 100 pk en veel souplesse. Een dag driften op Zandvoort ging prima!

Photobucket

Photobucket

Zoektocht naar een trailer (combinatie)
Een beetje onverwacht was het wel, maar een vriend met installatiebedrijf (Installatieburo Franken) deed zijn Iveco daily weg. Deze kans kon ik niet laten schieten.

Photobucket

Inrichten sleutelruimte
Voordat de "nieuwe" Volvo 360 überhaupt gestald kon worden, moest de ruimte klaar zijn. Een aantal magazijnstellingen en een nieuwe indeling bieden een hoop gemak.

Alleen nog een trailer en de 360 afmaken!

Wat is driften?